Kendama

Hong Kong, July 2015

這裏是我與劍玉的合照。我對劍玉這樣玩意上癮了。它是我在京都竹林附近的一間紀念品店找到的。希望它可以鍛練我成為一位出色的武士或者忍者。雖然我想做武士多一點,但我想我比較適合做忍者。
Here is me with a Kendama (劍玉 / けん玉) I bought from a souvenir shop close to the bamboo grove in Kyoto. I am addicted to it. Hope it can polish my skill to become a Samurai or Ninja. I prefer being a samurai but I think I am better at being a Ninja.